چگونه گاز رومیزی را تمیز کنیم

چگونه گاز رومیزی را تمیز کنیم

چگونه گاز رومیزی را تمیز کنیم؟ این سوالی است که ممکن است برای هر یک از شما عزیزان پیش آمده باشد. امروزه بسیاری از افراد هستند که گازهای رومیزی خود را تمیز می‌کنند و از نتیجه نهایی راضی نیستند. ما به شما روش هایی را پیشنهاد می‌دهیم که می‌تواند خیال شما را از لحاظ تمیزی و برق افتادن گاز رومیزی تان آسوده کند. در ادامه روش های مختلف خانگی و و حتی اسپری‌های موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با خیال راحت به پاکسازی گاز رومیزی خود بپردازید.

با روش های خانگی چگونه گاز رومیزی را تمیز کنیم

تمیز کردن گاز شیشه ای با تمیز کردن گاز رومیزی استیل متفاوت است. معمولا گاز رومیزی شیشه‌ای با استفاده از مواد شیمیایی آسیب نمی‌بیند اما گازهای استیل ممکت است در اثر استفاده از مواد شیمیایی تغییر رنگ بدهد پس استفاده از مواد شیمیایی مثل جرم گیر گزینه مناسبی برای این کار نمی‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بصورت تفکیک شده روش تیز کردن هر یک از این گازهای رومیزی را به شما توضیح دهیم.

برق انداختن گاز استیل

برای اینکه بتوانید گاز رومیزی استیل خود را تمیز کنید به مقداری جوش شیرین و سرکه احتیاج دارید. ترکیب یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک لیوان سرکه به همراه یک لیوان آب می‌تواند به شما کمک کند که سطح گاز خود را برق بیاندازید. ترکیب نامبرده را داخل یک ظرف بریزید و آن را هم بزنید.

چگونه گاز رومیزی را تمیز کنیم

حتما دستکش دستتان کنید چون ترکیب جوش شیرین و سرکه ممکن است باعث آسیب به دستتان شود. سپس اسکاچ را به این محصول آغشته کنید و سطح گاز رومیزی را با آن بشویید. هر چه این محلول بیشتر روی سطح گاز بماند اثربخشی مناسب تری خواهد داشت. بعد از اینکه پاکسازی گاز را انجام دادید می توانید با یک دستمال خیس آن را پاک کنید. تميز كردن گاز استيل سوخته نیز با این روش‌ها قابل انجام است.

اگر سطح گاز رومیزی استیل شما چربی‌های قدیمی دارد می‌توانید برای تمیزکردن آن که به راحتی قابل انجام نیست مستقیما جوش شیرین را روی سطح خشک گاز استیل خود بریزید و سپس سرکه را روی آن اسپری کنید. این ترکیب بسیار موثر در از بین بردن چربی های قدیمی می‌باشد و تاثیرگذاری عجیبی بر روی تمیز شدن چربی های انباشته و قدیمی دارد.

تميز كردن گاز رومیزی شیشه ای

گاز رومیزی شیشه‌ای نیز ممکن است در اثر پخت و پز دچار کثیفی شده باشد. شما برای پاکسازی گاز رومیزی شیشه ای می‌توانید از تمیزکننده های شیمیایی مثل جرم گیر نیز استفاده نمایید. چون استفاده از این محلول ها به شیشه آسیبی نمی‌رساند. مایع جرمگیر را با مقداری آب ترکیب نمایید. پودر ماشین لباسشویی را نیز به این ترکیب اضافه نمایید. سپس سطح گاز رومیزی را با استفاده از یک اسکاچ آغشته به این ترکیب تمیز نمایید. به راحتی جرم های انباشته را با این روش از سطح گاز رومیزی پاک کنید.

تميز كردن گاز رومیزی شیشه ای

روش دوم پاک کردن گاز رومیزی شیشه ای

روش دوم برای پاک کردن لکه آب و چربی از روی گاز رومیزی شیشه‌ای این است که از سرکه جوش شیرین و مقداری آب برای پاک سازی آن استفاده نمایید. یک واحد آب را با یک واحد سرکه و یک قاشق جوش شیرین ترکیب نمایید و با استفاده از این ترکیب تمام سطح گاز را آغشته نمایید. علاوه بر گاز این ترکیب به تمیز کردن سراسر وسایل خانه و حتی دیوارها نیز کمک می‌کند.

روش سوم برای اینکه بفهمیم چگونه گاز رومیزی را تمیز کنیم

اسپری پاک کننده گاز شیشه ای یکی از محصولات بازاری می باشد که مخصوص پاکسازی گاز رومیزی تولید شده است و در تمیزی سطح گاز و از بین رفتن چربی‌های آن کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر این اسپری‌ها را تهیه کنید و به راحتی گاز خود را تمیز کنید. برای دریافت اطلاع در رابطه با اسپری های تمیزکننده گاز می‌توانید از طریق گوگل و اینترنتی اطلاعات زیادی بدست آورید. پاك كردن چربي از روي شيشه گاز کار خیلی پیچیده‌ای نیست به شرطی که اصولی و درست انجام شود.

چگونه چدن گاز شیشه ای را تمیز کنیم

حال که متوجه شدیم چگونه گاز رومیزی را تمیز کنیم  شما را با روش تمیز کردن چدن گاز رومیزی آشنا می‌نماییم. برای اینکه چدن گازهای رومیزی شما کاملا تمیز شوند و چربی های قدیمی و انباشته آن‌ها برداشته شود راهکارهای مختلفی به شما پیشنهاد می‌شود. اولین و ساده‌ترین راه این است که چدن‌های گاز رومیزی را داخل ماشین ظرفشویی بشویید. ترکیبات قرص‌های ماشین ظرفشویی به تمیزی چدن ها کمک بسیاری می‌کند. پس حتما این روش را امتحان کنید.

روش دوم استفاده از سرکه و جوش شیرین می باشد. برای اینکه این چدن ها تمیز شوند می‌توانید از ترکیباتی که در بالا عنوان شد نیز استفاده نمایید. اگر چربی‌ها انباشته شده است و به راحتی پاک نمی‌شود بهتر است ترکیب ذکر شده را داخل یک لگن ریخته و چدن ها را داخل آن قرار دهید. برای چندین ساعت بگذارید چدن‌ها داخل این ترکیب بماند پس از آن می‌توانید آن را با اسکاچ زبر آن را بشویید. خواهید دید که همه چربی‌ها از روی چدن پاک خواهند شد.

تميز كردن چدن گاز رومیزی

جمع بندی

در این مقاله تلاش نمودیم شما را با این که چگونه گاز رومیزی را تمیز کنیم آشنا نماییم. همچنین راهکارهای خانگی و صنعتی برای پاکسازی گازهای رومیزی شما پیشنهاد دادیم. نحوه تمیز کردن چدن گاز رومیزی را به شما توضیح دادیم و روش های متفاوت برای پاکسازی گاز رومیزی را برای شما نام بردیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید گاز رومیزی شیشه ای و استیل با فروشگاه هود سینک گاز در ارتباط باشید.

 

 

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه