ظروف مناسب مایکروویو کدامند و چه ظروفی را نباید در مایکروویو قرار داد

ظروف مناسب مایکروویو کدامند و چه ظروفی را نباید در مایکروویو قرار داد

ظروف مناسب مایکروویو کدامند و چه ظروفی را نباید در مایکروویو قرار داد؟ این مطلب بسیار مهم است. بنابراین آن را جدی بگیرید. زیرا استفاده از ظروف نامناسب در ماکروویو می‌تواند ضرر جانی و مالی برای  شما در بر داشته باشد. از آنجا که گرم شدن و پخت و پز در داخل مایکروویو بوسیله اشعه صورت می‌پذیرد برخی ظروف تحمل برخورد این اشعه را ندارند برای اینکه بتوانید از ظروف مجاز در مایکروویو و ماکروفر آگاه شوید در این مقاله با ما همراه باشید.

چه ظروفی برای استفاده در مایکروویو مناسب است؟

تمامی ظروفی که مناسب مایکروویو می باشد عبارتند از :

ظروف پلاستیکی مخصوص

تمامی ظروف پلاستیکی مناسب استفاده در مایکروویو نمی باشد. شما باید به علائمی که روی ظروف حک شده است توجه کنید. اگر ظروف مناسب استفاده در ماکروویو باشد حتما بر روی آن حک شده است و در غیر اینصورت استفاده از آن در مایکروفر ممنوع می باشد.

ظروف مناسب مایکروویو کدامند و چه ظروفی را نباید در مایکروویو قرار داد

ظروف چینی مناسب برای مایکروویو

ظروف چینی مناسب برای استفاده در مایکروویو می‌باشد. البته ظرف چینی که روی آن چاپ رنگی نداشته باشد و روی آن مخصوص استفاده در مایکروویو حک شده باشد. امروزه بسیاری از افرادی که از مایکروویو استفاده می کنند برای گرم شدن غذا از ظورف چینی استفاده می کنند زیرا هم از لحاظ سلامتی اطمینان بخش تر است و هم برای استفاده در مایکروویو ایمن تر است.

ظروف چینی مناسب برای مایکروویو

ظروف پیرکس برای گرم کردن غذا در مایکروویو

ظروف پیرکس به دلیل استفاده از اکسیدبارون در برابر شوک حرارتی از مقاومت بیشتری برخوردار است. البته برخی از ظروف بی کیفیت که در بازار موجود است و به نام پیرکس شناخته میشود مناسب استفاده در ماکروفر نیست. ظروف پیرکس واقعی از بهترین ظروف جهت استفاده در مایکروویو می باشد. در حقیقت نام این شیشه ها شیشه بروسیلیکات میباشد که با نم پیرکس در کشور مرسوم شده است.

ظروف پیرکس برای گرم کردن غذا در مایکروویو

چه ظروفی برای استفاده در مایکروویو مناسب نیستند

حال که با ظروف متناسب برای مایکروویو آشنا شدید با ظروفی که برای استفاده از آن نیستند نیز آشنا شوید. برخی از ظروف اگر در داخل مایکروویو استفاده شود باعث جرقه و حتی آتش سوزی می شود. بنابراین با ظروف ممنوع برای مایکروویو آشنا شوید.

ظروف آلومینیومی و فلزی

ظروف فلزی گزینه مناسبی برای استفاده در مایکروویو نمی باشد. استفاده از ظروف فلزی باعث می شود که اشعه وارد شده باعث ایجاد جرقه شده و گاهی حتی به دستگاه آسیب می زند. امروزه بسیاری از افرادی که برای گرم کردن غذا و یا پخت و پز از مایکروویو استفاده می‌کنند می‌دانند که استفاده از ظروف فلزی تا چه اندازه باعث ایجاد جرقه می‌شود. حتی بعضا باعث آتش سوزی نیز می‌شود. بنابراین از ظروف فلزی برای ماکروفر خود استفاده نکنید.

ظروف آلومینیومی و فلزی

ظروف آلومینیومی یکبار مصرف

برخی از رستوران ها ظروف کاغذی با روکش نازک آلومینیومی را برای سرو غذای خود استفاده می‌کنند. در این صورت برای گرم کردن غذای خود از ظرف دیگری که برای مایکروویو مناسب است استفاده نمایید. زیرا استفاده از این ظرف درون ماکروفر هم کیفیت غذا را تغییر می دهد و هم ممکن است خطر ساز باشد.

ظروف آلومینیومی یکبار مصرف 

ظروف ملامین

ظروف ملامین در برابر اشعه ماکروفر بسیار داغ می شود و ممکن است حتی سیاه شود و بسوزد. به همین خاطر استفاده از آن در مایکروفر ممنوع است. ملامین در واقع یک نو پلاستیک فشرده و محکم است. اما برای استفاده در ماکروفر پیشنهاد نمی‌شود. شما برای گرم کردن غذا مجاز هستید از ظرف‌های پلاستیکی مخصوص ماکروفر استفاده کنید ولی استفاده طولانی مدت در دمای بالا از این ظروف خطرناک است.

ظروف ملامین 

ظروف سرامیکی

ظروف سرامیکی دارای مقدار کمی از فلز در لعاب میباشند. بنابراین استفاده از آن‌ها در مایکروویو توصیه نمی شود. نوع خاصی از ظروف سرامیکی هستند که برای استفاده در مایکروفر مناسب میباشند. در این صورت روی آن ها حک  شده است و یا روی جعبه کالا مخصوص ماکروفز حک شده است.

ظروف مناسب مایکروویو کدامند و چه ظروفی را نباید در مایکروویو قرار داد

جمع بندی

در ایم مقاله تلاش کردیم به شما توضیح دهیم ظروف مناسب مایکروویو کدامند و چه ظروفی را نباید در مایکروویو قرار داد . بسیاری از ظروف دیگر نیز وجود دارد که می‌توان درون فر قرار داد. مثل ظروف چوبی و تابه های ماکروفری و …. اما متداول ترین ظروف مخصوص ماکروفر را به شما معرفی کردیم. استفاده از ظروفی که در لیست موجود نیست می تواند ریسک پذیری بالایی داشته باشد. بنابراین سعی کنید فقط از ظروفی که در این لیست توضیح دادیم استفاده نمایید. امیدوارم  مطالب عنوان شده برای شما مفید بوده باشد.

خرید تجهیزات آشپزخانه در سایت فروشگاهی هود سینک گاز 

 

 

 

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه