فر برقی بخرم یا گازی

فر برقی بخرم یا گازی

فر برقی بخرم یا گازی ؟ این سوالی است که بسیاری از افراد در هنگام خرید فر با آن مواجه می شوند. ما در این مبحث قصد داریم به این سوال شما پاسخ دهیم. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد دارید برای تجهیز آشپزخانه خود فرتوکار تهیه نمایید و در رابطه با مزایا و معایب فر برقی و گازی نمی‌دانید ما به شما کمک می کنیم که بتوانید بهترین تصمیم در خرید را داشته باشید. فرهای برقی نسبت به فرهای گازی قدمت کمتری دارند و به اصطلاح مدرن تر هستند. در ادامه به معرفی هر دوی این فرها خواهیم پرداخت و مزایا و معایب آن را برای شما برمی شماریم. با ما همراه باشید.

فر برقی توکار چیست ؟

فر  یا Oven به دستگاهی گفته می‌شود که در آن خوراک و هر نوع غذایی را می‌توان طبخ کرد. فر برقی یک محفظه بسته می باشد که دمای داخل آن از 50 تا 300 درجه قابل تغییر است و پخت و پز داخل آن انجام می شود. در گذشته اجاق گازهای مبله طرفداران بیشتری داشتند که مجهز به فر بودند و رفته رفته به دلیل به کار آمدن اجاق های رومیزی این محصولات کمتر مورد استقبال قرار گرفت.

فر برقی بخرم یا گازی

در گذشته فرهای آشپزخانه به وسیله انرژی گاز تامین می‌شدند که از قسمت پایین و بالای فرر شعله ایجاد شده باعث پخت خوراک میشد. در حال حاضر و در دنیای مدرن استفاده از فر برقی متداول تر از گاز می باشد. دلیل آن نیز سهولت در استفاده و توکار بودن این دستگاه می باشد. فر برقی دارای چند المنت برقی به همراه گریل میباشد و بطور کاملا برقی طراحی شده است.فر برقی بخرم یا گازی؟ با ما همراه باشید تا پاسخ خود را پیدا کنید.

فر گازی چیست ؟

فر گازی همانطور که از نام آن پیداست دارای منبع انرژی گازی می باشد. یعنی بوسیله شعله های گازی که دارد باعث پخت غذا می شود. امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید فرهای توکار هستند که اکثر این فرها، با انرژی برق کار می‌کنند. اما در برخی برندها و بنا به سلیقه برخی خریداران فرهای گازی نیز در کارخانه های مختلف تولید می شود.

فر گازی چیست ؟

فر برقی گازی چیست ؟

برخی دیگر از فرهای توکار هستند که برای رفاه حال مشتریان از ترکیب برق و گاز استفاده کرده اند. در حقیقت پخت غذا توسط شعله های گازی انجام می ‌شود اما از المنت های برقی نیز برای پخت راحت تر و یکنواخت تر استفاده میشود. فرهای برقی گازی از طرفداران بسیاری برخوردار هستند و کارخانه های مختلف ایرانی نیز تولید آن ها را برعهده دارند. کارخانه اخوان نیز در میان انبوه تولید فرهای برقی این نوع فرها را نیز تولید می نماید. فر برقی بخرم یا گازی؟ در ادامه به شما پاسخ خواهیم داد.

فر برقی گازی چیست ؟

 

پاسخ به سوال فر برقی بخرم یا گازی

حال که با انواع فرهای توکار آشنا شدید بهتر است به سوال فر برقی بخرم یا گازی پاسخ بدهیم. البته پاسخ به این سوال اندکی پیچیده است و بستگی به سلیقه و میزان استفاده شما از فر دارد. با توجه به اینکه فرهای برقی فرهای نوین تری هستند و مزایای بیشتری مثل جلوگیری از اتلاف وقت و یکنواختی دمای پخت نسبت به فرهای گازی دارند پیشنهاد ما به شما خرید فر برقی می‌باشد. اما فر برقی نسبت به فر گازی مصرف انرژی بیشتری دارد به هر حال هزینه انرژی برق در کشور ما نسبت به انرژی گاز بیشتر است.

در ادامه به معایب و مزایای فرهای برقی و گازی می پردازیم تا شما بتوانید با مقایسه این معیارها انتخاب بهتر و معقول تری داشته باشید.

فر گازی یا برقی

مزایای فر برقی توکار

  • فر برقی دارای زمان پخت کمتری نسبت به فرهای گازی است
  • فر برقی دارای برنامه های پخت متنوع می باشد و به همین دلیل احتمال سوختن غذا و ایجاد کربن در آن کمتر است و در نتیجه غذای سالم تری از آن حاصل می شود.
  • فرهای برقی دارای پخت یکنواخت تری نسبت به فرهای گازی هستند. زیرا مجهز به فن کانوکشن می‌باشند که دما را در تمام سطح فر متعادل نگه می دارد و باعث پخت کامل و یکدست در تمام خوراک های شما خواهد شد.
  • فرهای برقی دارای صفحه لمسی در اکثر مدل ها هستند. وقتی از انرژی برق در مکانیزم ساخت یک دستگاه استفاده شود طبیعتا می‌توان امکانات پیشرفته تری برای آن در نظر گرفت که فرهای برقی نیز از این موضوع پیروی می‌کنند.
  • تنوع در فرهای برقی بسیار بیشتر از فرهای گازی می باشد.
  • امنیت فرهای برقی بسیار بیشتر از فرهای گازی است. این فرها مجهز به قفل کودک، قفل درب، عدم نیاز به لوله کشی گاز، عدم نشتی گاز و از این قبیل مشکلات می باشد.
  • فرهای برقی مجهز به سیستم هوشمند خنک کننده تجهیزات خود هستند بطوری که در هنگام پخت می توانید به شیشه و بدنه آن به راحتی دست بزنید و حرارت قابل توجهی را متوجه نشوید. این مساله به دلیل توکار بودن فرهای مورد استفاده، از اهمیت زیادی برخوردار است که باعث آسیب به کابینت و دستگاه های اطراف به دلیل حرارت زیاد نشود.

معایب فرهای برقی توکار

  • ممکن است به دلیل دمای بالا، المنت ها هر چند وقت یکبار به تعویض احتیاج داشته باشند.
  • میزان مصرف برق در آن ها زیادتر از انرژی گاز است.
  • در گذشته انرژی برق باعث خشک شدن گوشت و مرغ در فر برقی می شد که در فناوری های جدید با استفاده از سنسور میت پراب این مشکل حل شده است.
  • در صورتی که دچار اختلال برق شوید فر از کار می افتد.

مزایای فرهای گازی توکار

  • فر گازی در کشور ما هزینه انرژی کمتری دارد. به دلیل اینکه انرژی گاز از انرژی برق ارزان تر است.
  • فر گازی قیمت مناسب تری نسبت به فر برقی دارد.
  • استفاده از حرارت حاصل از شعله آتش طعم بهتری به غذا خواهد داد. البته این می‌تواند ناشی از یک تفکر اشتباه باشد اما در برخی خوراک ها مثل کیک و مرغ بریان کاملا صدق می کند.فر برقی بخرم یا گازی؟ با خواندن مزایا و معایب فرهای برقی و گازی می توانید تصمیم درست تری بگیرید.

معایب فرهای گازی توکار

  • فرهای گازی نیاز به گازکشی دارند و برای ایمنی آن باید دقت و توجه بالایی داشت.
  • دمای موجود در داخل فر بصورت یکنواخت پخش نمی شود و ممکن است غذا بصورت یکسان پخته نشود. مثلا روی آن خام بماند یا به اصطلاح ته بگیرد.
  • کنترل دمای داخلی فر ممکن است مشکل باشد زیرا بسیاری از امکانات فر برقی در فرگاز موجود نیست.
  • میزان دقت در پخت در فر گازی کمتر است زیرا همانند فر برقی هوشمند نیست.
  • در صورت بروز مشکل در انشعاب گاز ممکن است شعله خاموش شود و احتمال بروز خطا در پخت، زیاد است.

تفاوت فر برقی و گازی

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم  پاسخ این سوال شما را که فر برقی بخرم یا گازی به بهترین شکل بدهیم. در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید چه نوع دستگاهی برای شما و آشپزخانه تان تهیه بفرمایید. از اینکه وقت گرانبهای خود را برای مطالعه این مقاله گذاشتید از شما سپاسگذاریم. خیلی از مشتریان ما سوال می کنند که برای پخت کیک فر برقی بهتره یا گازی؟ این نیز بستگی به برند فر آشپزخانه شما و نوع طبخ کیک دارد. هیچ قانون ثابتی برای اینکه کدام نوع فر بهتر است وجود ندارد و تماما بستگی به شرایط متفاوتی که کیفیت فر، نوع طبخ، امکانات فر و سایر موارد ایجاد می نماید دارد.

مزایا و معایب فر توکار برقی گازی نیز ترکیبی از مزایا و معایب فرهای برقی و فرهای گازی می باشد. اگر به دنبال خرید فر برقی و گازی باکیفیت و در عین حال دارای قیمت مناسب هستید پیشنهاد ما به شما خرید فر برقی گازی اخوان می باشد. امیدوارم توانسته باشیم شما را در امر خرید فرتوکار کمک کرده باشیم. ما در فروشگاه هود سینک گاز فروش انواع فرهای برقی در برندهای مختلف را برعهده داریم. علاوه بر آن فروش فرهای برق و گاز را نیز برعهده گرفته ایم. برای خرید فر برقی با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه