تفاوت سینک فانتری با سینک نیمه فانتزی چیست

تفاوت سینک فانتری با سینک نیمه فانتزی چیست

در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که تفاوت سینک فانتری با سینک نیمه فانتزی چیست. اگر به دنبال خرید سینک ظرفشویی هستید حتما اصطلاح سینک ظرفشویی فانتزی و نیمه فانتزی به گوش شما خورده است. در نهایت تمام این سینک ها یک کار واحد را انجام می‌دهند اما چیزی که آن ها را متمایز می‌کند کارکرد آن‌ها می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تفاوت سینک های فانتزی و نیمه فانتزی آشنا نماییم.

سینک فانتزی چیست

سینک فانتزی به سینک‌هایی اطلاق می‌شود که دارای ورق استیل ضخیم می‌باشد. حال چرا به آن‌ها فانتری می‌گویند. زیرا وقتی ضخامت ورق بالا باشد می‌توان طراحی خلاقانه و زیباتری برای این محصولات در نظر گرفت. از طرفی ضخامت بالای ورق استیل این سینک ها امکان لگن عمیق تر را نیز فراهم می‌کند. بنابراین شما با خرید سینک فانتزی از لگن عمیق تر و ضخامت بیشتر برخوردار خواهید بود. عمق لگن این سینک ها 18، 20 سانتیمتر و بیشتر همچنین ضخامت سینک‌های فانتزی 0.8 میلیمتر به بالا می‌باشد. تفاوت سینک فانتری با سینک نیمه فانتزی چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

سینک فانتزی چیست

سینک نیمه فانتزی چیست

سینک نیمه فانتزی نیز از لحاظ ظاهری تقریبا شبیه به سینک های فانتزی می باشد اما ورق استیل آن دارای ضخامت 0.6 یا 0.7 میلیمتر است. به خاطر ضخامت کمی که دارند نیز کم عمق ساخته می ‌شوند. عمق لگن این محصولات 16 سانتیمتر و کمتر می‌باشد. تقاوت این دو سینک نیز در همین می باشد. ضخامت ورق و عمق لگن.

سینک نیمه فانتزی

پاسخ به سوال تفاوت سینک فانتری با سینک نیمه فانتزی چیست

حال که تعریف هر یک از این محصولات را برای شما شرح دادیم وقت آن است که به تفاوت های این دو سینک اشاره کنیم.

  • سینک فانتزی دارای ضخامت ورق بیشتر نسبت به سینک نیمه فانتزی می‌باشد.
  • سینک نیمه فانتزی دارای عمق لگن بیشتری نسبت به سینک های نیمه فانتزی می‌باشد.
  • سینک فانتزی به دلیل ضخامت بیشتر طول عمر بیشتری نسبت به نوع نیمه فانتزی دارد.
  • سینک فانتزی به دلیل عمق بیشتر فضای راحت تری را برای شستشو پدید می آورد.

چگونه یک سینک ظرفشویی مناسب تهیه کنیم

در رابطه با فانتزی بودن و نیمه فانتزی بودن محصولات به شما توضیح دادیم. پس شما کاملا آگاه هستید که طبق نیازتان می‌خواهید سینک فانتزی تهیه نمایید یا نیمه فانتزی. در ادامه موارد مهمی که در خرید سینک ظرفشویی باید به آن توجه کنید را به شما شرح خواهیم داد.

ابعاد سینک ظرفشویی

یکی از موارد مهم در هنگام خرید سینک ظرفشویی ابعاد آن می‌باشد. ابعاد سینک ظرفشویی شما کاملا به سلیقه و ابعاد در نظر گرفته شما بستگی دارد. عرض سینک ظرفشویی بسته به تعداد لگن و سینی از 18 سانتیمتر تا 60 سانتیمتر می‌باشد. این که شما دوست دارید از سینک در چه ابعادی برای آشپزخانه خود استفاده کنید کاملا بسته به محیط و فضای آشپزخانه، ابعاد برش کابینت و سلیقه شخصی شما دارد. متداول ترین نوع سینک سینک دولگنه با ابعاد 120 در 60 سانتیمتر می‌باشد.

ضخامت ورق سینک ظرفشویی

همانطور که در تعریف سینک های فانتزی و نیمه فانتزی به این موضوعات اشاره کردیم، ورق استیل کار شده درسینک ظرفشویی تعیین کننده کیفیت و قیمت آن نیز می‌باشد. ورق‌های نازک‌تر عمر پایین تر و ورق استیل های ضخیم‌تر عمرمفید بالاتری دارند.  بنابراین سینک ظرفشویی مناسب دارای ضخامت ورق حداقل 0.8 میلیمتر باید باشد تا بتواند طول عمر و کارکردی مفید داشته باشد. تفاوت سینک فانتری با سینک نیمه فانتزی چیست؟ در این مقاله به این موضع پرداخته ایم. بنابراین با ما همراه باشید.

عمق لگن سینک ظرفشویی

عمق لگن نیز در کارایی سینک ظرفشویی تاثیر زیادی دارد. مثلا سینک هایی با عمق لگن بیشتر شستشو را برای ما ساده تر می‌کند. آب هنگام شستشو به بیرون سینک پاچیده نمی‌شود و ظرفیت قرارگیری ظروف داخل آن بیشتر می‌باشد. عمق لگن مطلوب 18 سانتیمتر و بیشتر می باشد که تمامی سینک های فانتزی از عمق 18 سانتیمتر به بالا می‌باشد.

توکار یا روکار بودن سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی بصورت توکار و یا روکار طراحی شده است. نوع دیگری که مدرن تر از دو نوع قبلی می باشد نیز سینک زیر کورینی می‌باشد که آن هم به نوعی سینک توکار محسوب می‌شود. برخی از افراد ترجیح می‌دهند سینک های روکار را برای آشپزخانه خود خریداری نمایند. زیرا معتقدند که آب بندی راخحت تری نسبت به نوع توکار دارد. برخی نیز به خاطر جلوه بسیار مطلوب تری که سینک توکار دارد دوست دارند آن را تهیه کنند. سینک زیر کورینی نیز مناسب کابینت هایی است که جنس آن‌ها سنگی است. بنابراین در هنگام خرید سینک ظرفشویی به این موارد نیز توجه نمایید. برای خرید سینک ظرفشویی مناسب با ما همراه باشید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش نمودیم شما را با پاسخ این سوال که تفاوت سینک فانتری با سینک نیمه فانتزی چیست آشنا نماییم. امروزه بسیاری از افرادی که قصد خرید سینک های فانتزی یا نیمه فانتزی را دارند خرید خود را بصورت اینترنتی انجام می‌دهند. به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم در سایت فروشگاهی خود بهترین سینک های ظرفشویی در برندهای اخوان، آلتون، میکس پلاس و کن را ارائه می‌دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع سینک های ظرفشویی با ما تماس حاصل نمایید.

 

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه