چگونه سینک ظرفشویی آشپزخانه را برق بیاندازیم

چگونه سینک را تمیز کنیم

یکی از سوال هایی که برای هر فردی که دوست دارد آشپزخانه تمیزی داشته باشد این است که چگونه سینک ظرفشویی آشپزخانه را برق بیاندازیم؟ امروزه محصولات زیادی برای پاکسازی سینک ظرفشویی به بازار آمده است که می‌تواند به پاکیزگی آن کمک کند و آن را برق بیاندازد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با راه های پاکسازی سینک آشنا نماییم. بنابراین با ما همراه باشید.

پاک کننده قوی سینک ظرفشویی استیل

همانطور که میدانید سینک های ظرفشویی عمدتا بصورت استیل با ضخامت های مختلف ساخته می شود. بسیاری از سینک‌های موجود در بازار چه برندهای داخلی و چه برندهای خارجی از استیل ضد زنگ ساخته میشود و قابلیت پاکسازی دارند.  درواقع استیل نوعی آلیاژ است که پایه آن را آهن تشکیل می دهد و کربن آن کمتر از 2% است که فولاد نیز نامیده می شود. در ادامه شما را با روش های مختلف پاکسازی سینک ظرفشویی آشنا می کنیم.

استفاده از مسواک برای برق انداختن سینک ظرفشویی

استفاده از فرچه و یا مسواک می‌تواند به شما کمک کند تا سینک ظرفشویی خود را پاکسازی نمایید. در حقیقت مسواک به تمم شکاف‌ها و قسمت های سینک دسترسی پیدا می کند و باعث می شود شما بتوانید ریزترین چربی‌ و آلودگی‌ها را از سینک خود پاکسازی نمایید. تنها کافی است یک ماده شوینده بی خظر را به کمک یک مسواک به قسمت های مختلف یک سینک برسانید خواهید دید که چه تاثیری در تمیزی سینک شما خواهد داشت.

استفاده از جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

شاید هنوز معجزه استفاده از جوش شیرین و سرکه را لمس نکرده اید. زیرا این یکی از تجربه های جدید گروه بازرگانی اورست می باشد. روی سینک کمی آب بریزید و سراسر آن را خیس کنید. سپس جوش شیرین را روی تمامی قسمت های سینک بصورت پراکنده بریزید. بعد از این کار سرکه را آرام  روی جوش شیرین بریزید. البته در این کار نهایت دقت را داشته باشید زیرا ممکن است ترکیب این دو ماده اسیدی و خطرناک باشد.  بعد از آن 10 دقیقه به آن زمان دهید و سپس آبکشی کنید. این روش به شما خواهد گفت که چگونه سینک ظرفشویی خود را برق بیاندازید؟آن هم طوری که همه از زیبایی و درخشندگی آن شگفت زده شوند.

چگونه سینک را تمیز کنیم

نکات مهم برای پاکسازی سینک ظرفشویی

برای پاکسازی سینک ظرفشویی سعی کنید از پاک کننده های شیمیایی قوی کمتر استفاده نمایید. زیرا باعث کدر شدن رنگ استیل خواهد شد. اگر بعد استفاده از سینک آن را با یک دستمال خشک کنید خواهید دید که سینک شما سالم تر و تمیزتر به نظر می‌‎‌رسد.

از سینک‌های ظرفشویی با کیفیت استفاده کنید. برندهای بسیاری وجود دارد که در کشور خودمان تولید می‌شود و کیفیت عالی و بی نظیری دارد. مثل سینک‌های ظرفشویی اخوان. این کارخانه از سال 1348 فعالیت خود را آغاز نموده است و کیفیت محصولات آن به قدری خوب است که آن را به سراسر خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی ارسال می‌کند.

سینک‌های استیل و آلومینیومی را می‌توانید با کمک روزنامه خیس و پودر ماشین لباسشویی برق بیاندازید. این روش با پاکسازی‌های معمول تفاوت دارد و باعث می شود سینک های ظرفشویی برق بیفتد.

برای پاکسازی رسوبات کهنه از ترکیب جوش شیرین و نمک استفاده نمایید. نمک و جوش شیرین را ترکیب کنید (بصورت خمیری) . سپس روی رسوبات بکشید  و بعد از 20 دقیقه آبکشی نمایید.

برق انداختن سینک ظرفشویی کهنه

اگر می‌خواهید سینک‌های قدیمی خود را مثل روز اول نو کنید و برق بیندازید ما به شما راهکارهایی می دهیم که در این راه به شما کمک خواهند کرد. چند ترفند ساده و خانگی که با مواد اولیه دردسترس میتوان استفاده کرد و با آن سینک ظرفشویی و شیرآلات را برق انداخت را در ادامه به صورت مفصل به شما آموزش خواهیم داد.

شستشوی سینک ظرفشویی با روغن بچه

عجیب ولی واقعی.استفاده از روغن بچه به برق افتادن سینک کهنه کمک زیادی می کند. به این صورت که در ابتدا سینک ظرفشویی را به کمک پودر ماشین لباسشویی و یا جوش شیرین و سیم ظرفشویی بشویید. سپس آبکشی کنید و یک دستمال خشک را بعه مقدار کمی روغن بچه آغشته نمایید. دستمال روغنی را به سرتاسر سینک ظرفشویی و شیرآلات بکشید. رسوبات آب و لک های کهنه با این روش از روی سینک و شیرآلات زدوده خواهد شد. بهتر است بعد از اینکار مدتی زمان به آن بدهید و مجدد چربی ایجاد شده را با هر ماده تمیزکننده ای ازروی سینک پاکسازی کنید.

برق انداختن سینک ظرفشویی با ترکیب سرکه، آبلیمو، جوش شیرین،‌ نمک، آرد و الکل

یک روش بسیار پاسخگو نیز استفاده از محلول آب و سرکه می‌باشد. به این صورت که آب و سرکه را در یک ظرف دارای درپوش میریزیم اضافه کردن آبلیمو به این ترکیب اثرگذاری بهتری دارد و از آنجا که نمک خاصیت ضدعفونی دارد به ترکیب خود نمک نیز اضافه کنید. بعد از ترکیب این موارد آن را به روی سطح سینک اسپری نمایید. با یک اسکاچ سطح مورد نظر را تمیز کنید و بعد از آن آبکشی کنید. برای اثربخشی بهتر بعد از ریختن محلول به روی سطح سینک به آن زمان دهید و سپس باقی مراحل را انجام دهید. مرحله بعدی استفاده از الکل برای برق انداختن سینک می باشد. اسپری الکل را روی سطح سینک بپاشید و با یک دستمال تمیز آن را خشک کنید.مرحله آخر ریختن آرد روی سطح سینک میباشد. روی سینک آرد بپاشید و آن را با اسکاچ آغشته به مایع ظرفشویی کنید و سینک را اسکاچ کشی کنید. بعد از آن سینک را آبکشی کنید و از تمیزی آت لذت ببرید.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم روش هایی را توضیح دهیم تا سوال شما را در مورد اینکه چگونه سینک ظرفشویی آشپزخانه را برق بیاندازیم پاسخ دهیم. سینک‌های ظرفشویی در انواع مختلفی ساخته خواهد شد. سینک های استیل، سینک های گرانیتی ، سرامیکی و … انواع محصولاتی است که نسبت به سلیقه خود می‌توانید از آن استفاده نمایید. برای خرید سینک‌های ظرفشویی می‌توانید از طریق سینک هود سینک گاز اقدام نمایید. امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه