چرا هود آشپزخانه صدا میدهد

چرا هود آشپزخانه صدا میدهد

چرا هود آشپزخانه صدا میدهد؟ این سوالی است که برای بسیاری از شما بخصوص افرادی که با آشپزخانه سر و کار دارند پیش آمده است. بسیاری از مواقع ممکن است هود آشپزخانه شما دچار مشکلاتی شود که باعث ایجاد صدا در پروانه هود و یا موتور آن شود. این مشکلات می‌تواند بسیار جدی و تخصصی باشد و گاهی نیز بدون داشتن تخصص می توان آن مشکل را حل نمود. زمانی که صدای هود آشپزخانه غیر طبیعی می شود، افراد اولین اقدامی که می کنند این است که در اینترنت جستجو می‌نمایند. به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم که راه حل هایی را ارائه دهیم تا بتوانید مشکل صدای هود آشپزخانه را حل کنید. برای اینکه با روش حل مشکل صدای هود آشنا شوید با ما همراه باشید.

علت صدای هود آشپزخانه

در ادامه به بررسی علل ایجاد صدای هود می پردازیم و راه حل هایی برای رفع آن ارائه خواهیم داد.

دلیل صدای هود آشپزخانه

ایجاد مشکل در موتور هود و رفع این مشکل ( چرا هود آشپزخانه صدا میدهد؟)

یکی از مواردی که باید در این مورد در نظر گرفت این است که موتور هود ممکن است دچار مشکل شده باشد و در این صورت صدای آن نیز زیاد خواهد بود. یکی از دلایل خرابی هود، استفاده زیاد از آن میباشد. وقتی صدای هود زیاد می‌شود باید حتما به بررسی علت صدا پرداخت و مشکلات آن را مورد بررسی قرار داد. اگر مشکل پدید آمده برای موتور هود، جزئی باشد می توان به حل آن پرداخت ولی اگر مشکل جدی باشد حتما باید از یک تعمیرکار در این رابطه کمک گرفت. گاهی موتور هود دچار آسیب جدی می شود و ممکن است از کار بیفتد اما گاهی با تعویض قطعات آسیب دیده، می‌توان دوباره آن را احیا نمود.

شل شدن قطعات مختلف و پیچ های هود

هود آشپزخانه یک وسیله با قدرت مکش بالا و در عین حال دارای ساختاری بسیار ساده میباشد که ممکن است قطعات آن در هنگام کار کردن شل بشوند. زیرا کارکرد هود به گونه ای است که ممکن است پیچ های آن شل شود و ایجاد صدا نماید. مثلا قسمت هایی از هود که مدام باز و بسته می شوند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند مستعد خرابی بیشتری هستند. از بیشترین قطعاتی که امکان شل شدن را دارد می توان به فن و دکمه های هود اشاره کرد

بنابراین در اینگونه موارد قطعات را به درستی با پیچگوشتی و یا ابزار مناسب پیچ کنید و اگر صدای هود به حالت طبیعی برگشت بدانید که کار خود را به درستی انجام داده اید. در ادامه شما را با موارد بیشتر درباره اینکه چرا هود آشپزخانه صدا میدهد؟ آشنا خواهیم کرد.

Why-does-the-kitchen-hood-make-noise

خراب شدن پروانه هود

اگر به بررسی موتور هود پرداختید و علت آن را کشف نکردید می‌توانید پروانه هود را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است پروانه هود شما دچار آسیب شده باشد. مثلا حرارت گاز آن را ذوب کرده باشد(اگر جنس آن باکالیت بوده و به عبارتی فلزی نباشد). در این صورت به سادگی پروانه هود را تعویض می کنیم و مشکل صدای هود را رفع خواهیم کرد.

کثیف بودن فیلتر هود آشپزخانه

وقتی فیلتر هود آشپزخانه دچار آلودگی شود، به این معنی که چربی غذا و گرد و غبار روی آن انباشته شود و رسوب کند، عملکرد آن دچار مشکل خواهد شد. یعنی موتور هود برای عملکرد صحیح احتیاج به نیروی بیشتری برای عبور از لایه چربی و آلودگی روی فیلتر نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است به صورت دوره ای به تمیزکردن فیلتر هود آشپزخانه پرداخت. صدای نامعمول هود می تواند ناشی از کثیف بودن فیلتر هود باشد.

گیرپاژ موتور هود

یکی دیگر از دلایل صدای هود گیرپاژ موتور می باشد. یعنی گرم شدن بیش از حد موتور و سوختن و از کار افتادن آن. در این صورت باید تعمیر آن را به تعمیرکاران مجاز این حرفه بسپارید. تعویض موتور و تعمیر آن در صورتی که هود شما دارای گارانتی باشد در بیشتر مواقع بصورت رایگان انجام می شود. در صورتی که تاریخ انقضاء ضمانت نامه شما گذشته باشد می توانید انتظار داشته باشید که تعمبرکاران در ازای تعمیر هودتان از شما هزینه دریافت نمایند. بنابراین اگر موتور هود شما به صدا افتاد بعد از بررسی موارد ذکر شده می توانید احتمال گیرپاژ موتور هود را نیز بدهید.

چرا هود آشپزخانه صدا میدهد

راهکارهای کاهش صدای هود چیست

قبل از ارائه راهکار برای کنترل صدای هود باید علت ایجاد صدا را پیدا کنیم. با توجه به اینکه هود آشپزخانه همیشه در معرض آلودگی و چربی گرفتن می باشد همچنین موتور آن با یک فن و پروانه چرخشی مدام در حال فعالیت است همیشه در معرض خرابی میباشد. پس با رعایت موارد زیر می توانیم به کنترل صدای آن بپردازیم.

  • بصورت دوره ای تمیز بودن فیلترهای هود را بررسی نماییم و در صورت کثیف بودن نسبت به نظافت آن اقدام نماییم.
  • اگر فیلتر را بررسی کردیم و متوجه شدیم صدای ایجاد شده مربوط به آن نیست باید شرایط موتور و پروانه هود را در نظر بگیریم. اگر قابل بررسی و عیب یابی بود که مشکل آن را برطرف می نماییم و اگر مشکل تخصصی تر بود باید به تکنسین های مربوطه مراجعه نماییم.
  • پروانه هود گاهی ممکن است در اثر حرارت تغییر شکل بدهد بنابراین بهتر است شکل ظاهری آن را نیز بررسی نماییم و در صورتی که دچار مشکل بود آن را تعویض کنیم. با همین کار می توانیم صدای هود آشپزخانه را کمتر کنیم.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با علل ایجاد صدای هود آشنا نماییم و به شما آموزش دهیم که چرا هود آشپزخانه صدا میدهد. حال که با این موارد آشنا شدید می‌توانید مشکل هود آشپزخانه خود را حل نمایید و حتی علت صدای بوق هود، میزان صدای هود و … را نیز متوجه شوید.  اگر هود آشپزخانه شما دچار مشکل جدی شده است و ترجیح می دهید هود آشپزخانه خود را تعویض نمایید ما در فروشگاه هود سینک گاز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم  و  بروزترین هودهای تولید شده در کشور را با بیشترین میزان تخفیف در این فروشگاه به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر و بررسی مدل ها و قیمت هودهای مختلف به سایت ما به آدرس اینترنتی hoodsinkgaz.com مراجعه نمایید.

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه