مزایا و معایب گاز رومیزی

گازهای رومیزی شیشه ای

مزایا و معایب گاز رومیزی مبحثی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. گازهای رومیزی یا صفحه ای اجاق گازهای مدرنی هستند که جایگزین اجاقهای مبله شده است و به دلیل زیبایی و کارایی که دارند بسیار پر مصرف می باشند. امروزه تمامی آشپزخانه های مدرن دارای اجاق گاز رومیزی هستند. برندهای مختلف داخلی و خارجی در حال تولید این محصولات با کیفیت‌های متفاوت می‌باشند. این گازهای رومیزی می‌تواند فضای آشپزخانه شما را کمتر از اجاق های مبله اشغال نماید و نمای زیباتری به آن ببخشد. در این مقاله در رابطه با انواع گازهای رومیزی و مزایا و معایب آن با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

Advantages-and disadvantages-of table-gas-

آشنایی با انواع گازهای رومیزی

گازهای رومیزی در انواع مختلفی ساخته شده اند و از لحاظ ظاهری و کارکردی با یکدیگر متفاوت هستند. با اینکه هدف از استفاده از گاز رومیزی پخت غذا می‌باشد اما هماهنگی ساختار این محصول با نیازهای مشتری از اهدافی است که تولیدکنندگان آن را در نظر گرفته اند. به عنوان مثال در آشپزخانه‌هایی که دارای ابعاد کوچک تری می‌باشد استفاده از گازهای صفحه ای کوچک با تعداد شعله های کمتر می‌تواند بسیار موثر در مدیریت فضا باشد. همچنین استفاده از بدنه شیشه یا استیل در تولید این گازهای رومیزی به هماهنگی و شکیل بودن محیط آشپزخانه کمک می‌کند. اگر بخواهیم از لحاظ ظاهری اجاق گازهای رومیزی را دسته بندی نماییم  می‌توان آن‌ها را به دو دسته تقسیم نمود.

گازهای رومیزی شیشه ای

گازهای رومیزی شیشه ای یکی از گازهای صفحه ای پر طرفدار و پرفروش می‌باشد که کارخانه‌های مطرح ایرانی مثل اخوان، کن، آلتون و بسیاری از کارخانه‌های خارجی آن را تولید می‌نمایند و به فروش می‌رسانند. این گازهای شیشه ای در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. مثل مشکی، سفید و …. برخی از افراد ترجیح می‌دهند گاز رومیزی خود را شیشه ای خریداری کنند. دلیل آن هم این است که می‌توانند آن را با ترکیبات موجود در آشپزخانه خود ست کنند. یا دلایل دیگری برای انتخاب خود دارند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب گاز رومیزی شیشه ای می پردازیم.

مزایا و معایب گاز رومیزی شیشه ای

در ابتدا درباره مزایای گاز صفحه ای شیشه‌ای با شما صحبت خواهیم کرد.

مزایای گاز رومیزی شیشه ای

  • گاز رومیزی شیشه‌ای دارای نظافت راحت تری نسبت به گاز رومیزی استیل می‌باشد
  • معمولا جنس شیشه دچار خط و خش نخواهد شد و ظاهر خود را حفظ می‌کند.
  • گاز صفحه ای شیشه ای چربی و جرم را کمتر به خود می گیرد
  • رنگ گاز رومیزی قابل انتخاب است. برخی ترجیح می‌دهند رنگ گاز خود را برای زیبایی بیشتر مشکی سفید و یا رنگ دلخواه خود خریداری نمایند. به همین دلیل تنوع بیشتری در گازهای رومیزی شیشه ای از لحاظ رنگ وجود دارد.
  • گازهای شیشه ای ظاهر شیک و مدرن تری نسبت به اجاق گازهای استیل دارند.

معایب گاز رومیزی شیشه ای

  • اجاق گازهای شیشه ای دوام کمتری نسبت به گازهای رومیزی استیل دارند و برخی از مدل های بی کیفیت تر ممکن است دچار شکستگی شوند
  • بطور کلی طول عمر گاز رومیزی شیشه ای نسبت به انواع گاز رومیزی استیل یا چدنی کمتر است. البته این به این معنی نیست که طول عمر کمی دارد. بلکه استیل به هیچ عنوان دچار شکستگی نمی شود.
  • بخصوص لبه های گاز شیشه ای در اثر ضربه ممکن است آسیب ببینند. زیرا ظریف تر تراشیده شده اند. برای اینکه دچار این مشکل نشوید بهتر است در هنگام خرید از برندهای شناخته شده و دارای ضمانت خرید کنید.

گازهای رومیزی استیل

گازهای رومیزی استیل همانطور که از نامشان پیداست دارای بدنه استیل هستند و برای استفاده در آشپزخانه هایی که وسایل آن استیل می‌‌باشد مناسب است. زیرا هماهنگی زیبایی ایجاد می کند. گازهای رومیزی استیل به گازهای مبله نزدیک ترند و تنها تفاوت آنها با گازهای مبله این است که بصورت صفحه ای طراحی شده اند. بطور کلی گازهای رومیزی برای مصارف خانگی تولید شده اند و  اگر از تمام شعله‌های آن ها استفاده شود ممکن است دچار افت فشار گاز شود. استفاده از گاز رومیزی استیل معایب و مزایایی نسبت به اجاق گاز شیشه ای دارد که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

مزایا و معایب گاز رومیزی-4

مزایای گاز رومیزی استیل

  • گازهای رومیزی استیل دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه می باشند.
  • گاز رومیزی استیل در برابر حرارت دچار شکستگی نمی شود.
  • اجاق گاز صفحه ای استیل تنوع زیادی در طراحی دارد بصورتی که جای ولوم های آن در برخی مدل ها بصورت شیب دار طراحی می شود. به طور کلی به دلیل انعطافی که در ساخت اجاق گاز با استیل وجود دارد تنوع بیشتری نسبت به اجاق شیشه ای می تواند داشته باشد.
  • گاز رومیزی استیل دارای تحمل وزن بسیار بالاتری نسبت به نوع شیشه ای می باشد. بنابراین شما می توانید قابلمه های سنگین تری را برای پخت غذا در حجم زیاد در آن استفاده نمایید.

معایب گاز رومیزی استیل

  • گاز رومیزی استیل به دلیل جنسیت و سطح ناصافی که دارد برای نظافت نیاز به تلاش بیشتری نیز دارد. به این معنی که شما باید چدن های شعله‌های گاز را جداسازی کنید و بعد اقدام به نظافت آن نمایید. برای این کار نیاز به مواد شوینده بیشتری نسبت به گاز رومیزی شیشه ای دارید.
  • گاز رومیزی استیل به دلیل فلز به کار رفته در آن، گرد و خاک، آثار لکه چربی و دست را خیلی دیر نشان می دهد و نیازی به تمیز کردن روزانه ندارد اما لک و آلودگی را به وضوح نشان می‌دهد. به همین دلیل انتخاب میز شیشه ای باعث میشود ظاهر پاکیزه بهتری بر روی گاز داشته باشید.
  • تنوع رنگ در گازهای رومیزی استیل بسیار کم است. شما برای انتخاب گاز رومیزی استیل تنها دو انتخاب دارید. گاز رومیزی با استیل مات و گاز رومیزی با استیل براق.

 

پرفروش ترین گاز صفحه ای

بسیاری از برندهای ایرانی تولید کننده تجهیزات آشپزخانه گازهای رومیزی استانداردی را تهیه می کنند که با نمونه های خارجی این محصولات برابری می کند. مثل شرکت اخوان جم که گازهای رومیزی بسیار با کیفیتی را تولید میکند که هم با بدنه استیل و هم با بدنه شیشه ای طراحی شده است. این محصولات دارای قطعات بسیار با کیفیت ایرانی و در برخی مدل ها قطعات ایتالیایی هستند که نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای همسایه و اروپایی مورد استقبال قرار گرفته اند. پر فروش ترین گاز صفحه ای گازی است که بتواند نیازهای شما را برطرف نماید. به عنوان مثال اگر معیار شما برای یک گاز خوب داشتن ظاهر زیبا می باشد گازهای رومیزی کن می تواند برای شما مناسب باشد. زیرا این برند محصولات خود را با ظرافت و زیبایی کامل طراحی می نماید. حال سوال اینجاست که کدام گاز صفحه ای بهتر است؟ پاسخ این سوال کاملا بستگی به خود شما دارد. زیرا معیارهای هر فرد برای انتخاب، می‌تواند متفاوت باشد. برای خرید گاز صفحه ای می توانید از سایت هود سینک گاز دیدن بفرمایید. ما در این سایت فروشگاهی انواع گازهای رومیزی با برندهای مطرح کشور را برای خریداری شما عزیزان تهیه کرده ایم و با بیشترین میزان تخفیف به شما عزیزان ارائه میدهیم.

 

 

 

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه