از بین بردن سیاهی شیرآلات

از بین بردن سیاهی شیرآلات

از بین بردن سیاهی شیرآلات دغدغه‌ای است که بسیاری از افراد و بخصوص خانه‌داران با آن درگیر هستند. امروزه روش‌های مختلفی برای از بین بردن سیاهی شیرآلات وجود دارد که در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد. شیرآلات نقش بسیار مهمی در تجهیز خانه و کلیه فضاهایی که نیاز به آب دارند ایفا می‌کنند. همچنین این تجهیزات از قیمت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین بهتر است در حفظ و نگهداری دقت کافی داشته باشیم. در صورتی که این تجهیزات سیاه شوند راه حل‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد ولی قبل از آن باید به دلایل سیاه شدن شیرآلات بپردازیم.

دلایل سیاه شدن شیرآلات

در ادامه به شرح دلایل سیاه شدن شیرآلات می‌پردازیم.

سیاه شدن شیرآلات با جوهر نمک

یکی از دلایل سیاه شدن شیرآلات استفاده از جوهرنمک می‌باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای تمیز کردن سینک و شیرآلات خود از جوهرنمک استفاده می‌کنید باید بگوییم که این کار به شدت اشتباه می‌باشد. فرمول مولکولی جوهر نمک HCl است که در واقع همان هیدروکلریک اسید می باشد. این ترکیب می‌تواند آسیب جدی به شیرآلات شما بزند. بنابراین برای تمیز کردن شیرآلات اصلا از جوهرنمک استفاده نکنید.

از بین بردن سیاهی شیرآلات

سیاه شدن سینک ظرفشویی با جرمگیر

جرمگیرهایی که در فروشگاه‌های مختلف عرضه می گردد دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند به شیرآلات آسیب بزند و باعث سیاه شدن آن شود. به همین خاطر بهتر است از موادی برای تمیز کردن شیرآلات استفاده شود که ترکیبات قوی شیمیایی نداشته باشد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا شما را با روش های تمیز کردن شیرآلات آشنا نماییم.

راهکارهایی برای  از بین بردن سیاهی شیرآلات

از بین بردن لکه جرم گیر روی استیل روش‌های مختلفی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اگر شستشوی شیرآلات خود را به اشتباه با جرمگیر انجام دادید و شیرآلات شما سیاه شد، راهکارهایی را که خدمت شما ارائه می‌دهیم را به کار بگیرید.

رفع سیاهی شیرآلات با استفاده از آب و صابون

استفاده از ترکیب آب و صابون می‌تواند به تمیز شدن شیرآلات شما کمک شایانی بکند. زیرا این ترکیب هم خط و خشی را به شیرآلات شما وارد نمی‌کند و هم به مرور سیاهی ایجاد شده بر اثر استفاده از جرمگیر و مواد شیمیایی را از بین می‌برد.

استفاده از ترکیب سرکه و آب برای رفع سیاهی شیرآلات

استفاده از ترکیب سرکه و آب برای رفع سیاهی شیرآلات می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در پی داشته باشد. همه شما با خواص ضدعفونی کننده و لکه بر سرکه آشنا هستید. ترکیب آب و سرکه برای استفاده مداوم ممکن است خیلی مناسب نباشد. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که از این مواد ماهی یکبار استفاده نمایید.

روش استفاده :

ابتدا شیرآلات خود را با آب بشویید سپس با یک دستمال حوله ای خشک کنید. سپس با استفاده از یک دستمال آغشته به سرکه و آب که درصد سرکه آن بیشتر است شیرآلات خود را دستمال بکشید. بعد از گذشت 10 دقیقه با یک دستمال خشک لکه‌های حاصل از ترکیب سرکه و  آب را پاک کنید. با این روش و به مرور می‌توانید سیاهی شیرآلات خود را از بین ببرید .

از بین بردن سیاهی شیرآلات

استفاده از جوش شیرین برای رفع سیاهی شیرآلات

یک راه دیگر برای تمیز کردن شیرآلات استفاده از جوش شیرین می‌باشد. این ماده که در خانه همه یافت می‌شود برای تمیز کردن شیرآلات بسیار کارساز است.

روش استفاده : 

اگر قصد دارید از جوش شیرین برای تمیز کردن شیرآلات خود استفاده کنید، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک ظرف ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید تا محلول به شکل خمیر نسبتا رقیق دربیاید. سپس این ترکیب را با دست به شیرآلات خود آغشته کنید. سپس به مدت نیم ساعت به این ترکیب زمان بدهید و سپس آن را آب بکشید. بعد از آبکشی خواهید دید که چه تاثیر مثبتی بر روی تمیز شدن شیرآلات شما خواهد داشت. استفاده از جوش شیرین را هفته ای یکبار تکرار کنید تا از بین بردن لکه جوهر نمک روی شیرآلات کاملا انجام شود.

تمیز کردن سیاهی شیرالات با جوش شیرین

از بین بردن رسوب زیر دستگیره شیرآلات

برای از بین بردن رسوب شیرآلات که در اثر املاح آب بوجود می‌آید استفاده از سرکه، نخ دندان و یک پارچه جوابگو می‌باشد.

روش استفاده : 

ابتدا یک نخ دندان را آغشته به سرکه نمایید و دور شیرآلات و درزها را بوسیله آن تیز نمایید. برای برطرف کردن رسوبات عمیق تر از مسواک استفاده نمایید. بهترین کار برای جلوگیری از رسوب آب روی شیرآلات این است که بعد از استفاده از آن بوسیله یک دستمال آن را خشک کنید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش نمودیم برای جلوگیری از از بین رفتن آبکاری شیرآلات و از بین بردن لکه اسید روی شیرآلات راهکارهایی را برای شما توضیح دهیم. از بین بردن سیاهی شیرآلات کار پیچیده‌ای نمی‌باشد. فقط کافی است روش‌های ذکر شده را امتحان کنید. قبل از اینکه آبکاری شیرآلات از بین برود نسبت به تمیزکردن این سیاهی‌ها اقدامات لازم را انجام دهید. برای شستشوی شیرآلات از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید و با یک ابر و مایع ظرفشویی استفاده کنید. با ما همراه باشید.

 

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه