هود مورب بخرم یا شومینه ای

هود مورب بخرم یا شومینه ای

هود مورب بخرم یا شومینه ای؟ کسانیکه به دنیال خرید لوازم آشپزخانه هستند همیشه با این چالش روبرو می‌شوند. اینکه چه هودی مناسب اشپزخانه آن‌ها می‌باشد. همانطور که می‌دانید هود یکی از ضرورت های آشپزخانه محسوب می شود. زیرا در زندگی مدرن و آپارتمان نشینی اگر از هود استفاده نشود بوی غذا در ساختمان و داخل منزل می‌پیچد و احساس ناخوشایندی ایجاد می‌نماید. هودهای شومینه ای که در گذشته تنها محصولات موجود در بازار بودند هنوز هم طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است. در این مقاله می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که چه هودی برای آشپزخانه شما مناسب است و شما را در رابطه با این محصول راهنمایی نماییم. بنابراین با ما همراه باشید.

تفاوت هود مورب و شومینه ای

هودهای مورب و هودهای شومینه ای دو هود متفاوت میباشد که از لحاظ کارکرد شبیه به هم می باشد. تفاوت آن در ظاهر محصول می‌باشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از مدل‌های مدرن‌تری استفاده نمایند. برخی نیز مدل‌های کلاسیک‌تر را می‌پسندند. هودهای مورب از جدیدترین هودهای تولید شده میباشند. هودهای شومینه‌ای اولین هودهایی میباشد که به بازار آمده بود. البته این مدل‌های پرطرفدار هنوز هم تولید می‌شود. این هودهای مورب و هودهای شومینه‌ای پاسخگوی نیاز یک آشپزخانه می‌باشد. چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ کاربرد. حال اگر شما با این پرسش مواجه شده ابد که هود مورب بخرم یا شومینه ای باید بگوییم که این انتخاب کاملا سلیقه ای می باشد و بسته به انتظارات شما از کارکرد هود و ظاهر آن می توان یک محصول را خریداری کرد.

هود شومینه ای چیست

هود شومینه‌ای دارای طراحی‌های فلت و قوس دار می‌باشد که در سایز 60 تا 90 سانتیمتر ساخته می‌شود. هود شومینه‌ای شبیه به دودکش یا شومینه‌ای می‌باشد. هود شومینه‌ای هم طاق و هم لوله شومینه‌ای دارد که از جنس فولاد، شیشه یا ترکیبی از این موارد می‌باشد. ابعاد این هودها معمولا ثابت می‌باشد و علاوه بر کارایی به زیبایی اشپزخانه شما نیز می‌افزاید. نمای ظاهری این هودها نیز شیشه‌ای و یا استیل می‌باشد. برای خرید هود شومینه ای می‌توانید با شماره‌های مندرج در سایت هود سینک گاز در اتباط باشید.

هود شومینه ای چیست

هود مورب چیست

هود مورب یکی از هوهای دیگری است که نام دیگر آن هود شیب‌دار نیز می‌گویند. هود مورب از هودهای مدرن محسوب می‌شود و دارای زاویه 45 درجه نسبت به گاز می‌باشد. ابعاد این هود متنوع می‌باشد و شما ‌می‌توانید با توجه به ابعاد گاز خود ابعاد هود را نیز تعیین نمایید. اگر می خواهید هود های مورب مکش بالا داشته باشند، حین استفاده درب آن را باز کنید. برای خرید هود مورب می‌توانید با شماره های درج شده در سایت هود سینک گاز در ارتباط باشید.

هود مورب

مزایای هود شومینه‌ای

  • هود شومینه‌ای یکی از هودهایی است که بصورت موازی با گاز رومیزی قرار می‌گیرد و بخاطر شکل ظاهری که دارد کاملا بو و دود را با مکش عالی مهار می‌کند. بنابراین از لحاظ کارایی بسیار مطلوب می‌باشد.
  • معمولا هودهای شومینه‌ای قیمت پایین‌تری نسبت به هودهای مخفی و هودهای مورب دارند. دلیل آن نیز قدیمی‌تر بودن طراحی آن می‌باشد.
  • هودهای شومینه‌ای معمولا دارای تنوع بالایی در رنگ، کیفیت و ظاهر دارند.
  • ظاهر این هودها با دکوراسیون کلاسیک هماهنگی جذابی ایجاد می‌نمایند.
  • دسترسی به پنل آن برای خاموش و روشن کردن و همچنین تمیز کردن ساده تر است

مزایای هود شومینه‌ای

معایب هود شومینه‌ای

  • به دلیل نزدیک بودن این هود به اجاق گاز احتمال دفرمه شدن فیلترهای آن وجود دارد
  • فیلترهای هود مورب دید دارند و به دلیل نزدیک بودن زودتر کثیف می‌شوند
  • در معماری مدرن جایگاه کمتری به هودهای مخفی و هودهای مورب دارند

 

مزایای هود مورب

  • هودهای مورب، مدرن هستند و نمای بسیار زیبایی به آشپزخانه شما می‌دهند.
  • این هودها از فناوری های جدید برای کم صدا بودن استفاده می کنند (سوپر سایلنت)
  • عدم نیاز به تعویض‌های زودهنگام فیلتر
  • مدل‌های مختلف هود مورب دارای درب هستند که با بازکردن آن فیلترها در دید قرار می گیرند.این درب‌ها مکانیکی و برقی می‌باشند.

مزایای هود مورب

معایب هود مورب

  • هود مورب قیمت بالاتری نسبت به سایر هودهای موجود در بازار دارد
  • بدنه هود مورب به دلیل مجاورت با گاز رومیزی و یا اجاق گاز مبله زودتر کثیف می شود
  • هود مورب به نسبت هود شومینه‌ای دارای قدرت مکس کمتری می باشد.
  • برخی از هودها پنل کنترل آن‌ها در قسمت بالای محصول می‌باشد و دسترسی به آن سخت است. البته معمولا این هودها دارای کنترل هستند.

خرید هود مورب یا شومینه ای

حال که با هود مورب و هود شومینه‌ای آشنا شدید شاید برایتان سوال پیش بیاید که کدامیک از این محصولات بهتر است؟ پاسخ ما به شما این است. هر کدام که به آشپزخانه شما جلوه بهتری بدهد و کارایی مفیدتری داشته باشد. اگر ابعاد آشپزخانه شما کوچک است از هودهای با ابعاد کوچک‌تر استفاده نمایید. مثلا هودهای مورب فضای کمتری را اشغال می‌کنند. همچنین هودهای شومینه‌ای ظاهر کلاسیک تری نسبت به هوهای مخفی و مورب دارند. بنابراین برای این که بدانید هود مورب بخرم یا شومینه ای به ساختار و دکوراسیون آشپزخانه خود توجه کنید و اگر باز هم به مشاوره بیشتری احتیاج داشتید با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به پرسش‌های شما هستند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به شما توضیحاتی در رابطه با خرید هود شومینه ای و هود مورب بدهیم. همچنین مزایا و معایب هر کدام از این محصولات را برای شما شرح دادیم و سعی کردیم توضیحاتی درباره هر یک از هودهای موجود در بازار به شما شرح دهیم. تفاوت‌هایی که هودهای موجود در بازار با یکدیگر دارند را به شما توضیح دادیم و به مقایسه آن‌ها پرداختیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. فروشگاه هود سینک گاز بهترین هودهای موجود در بازار را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار خواهد داد و بیشترین میزان تخفیف را برای مشتریان گرامی در نظر گرفته است. با ما همراه باشید.

 

 

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه