هود شومینه ای بهتر است یا مورب

هود شومینه ای بهتر است یا مورب

هود شومینه ای بهتر است یا مورب ؟ در این مبحث قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم. هود آشپزخانه دستگاهی است که  در بالای گاز رومیزی و اجاق مبله نصب می شود که وظیفه تهویه هوای آشپزخانه و کمک به از بین بردن بوی غذا، ذرات چربی، بخار و دود را برعهده دارد.

استفاده از هود برای هر آشپزخانه ای ضروری است. زیرا بالا رفتن رطوبت آشپزخانه و تجمع چربی در خانه باعث ایجاد شرایطی برای رشد قارچ و میکروب خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع هودهای آشپزخانه آشنا نماییم و بگوییم کدام یک از این محصولات برای آشپزخانه شما مناسب تر است.

هود شومینه ای چیست؟

هود شومینه ای که به آن هود فلت یا هود تخت نیز گفته می شود یکی از پرکاربردترین انواع هود در آشپزخانه است که تهویه هوا را برعهده دارد و مکش بسیار ایده آلی دارد. در آشپزخانه های بزرگ معمولا از این نوع هود استفاده می شود. زیرا این هود با دودکش به دیوار متصل می‌شود.

 

مزایای هود شومینه ای

در ادامه مزایای هود شومینه ای را برای شما برمی‌شماریم.

تنوع زیاد در مدل

تنوع بالایی که در این مدل هود وجود دارد انتخاب را برای مشتریان راحت تر خواهد کرد. به طور کلی هود های شومینه ای در ابعاد، طرح و رنگ های بیشتری در بازار موجود میباشند.

قیمت مناسب

با توجه به اینکه هودهای شومینه ای نسبت به هودهای مورب از قدمت بیشتری برخوردارند قیمت های مناسب تری نیز دارند. البته با توجه به تنوعی که دارند در هر رنج قیمتی که به آن نیاز دارد می توانید آن را تهیه نمایید.

مکش بسیار عالی

به دلیل ساختاری که این نوع هودها دارند از مکش اصولی و بیشتری برخوردارند. ساختار تخت آن ها باعث می شود که عمل تهویه بصورت مسطح و کاملا مفید صورت پذیرد.

معایب هود شومینه ای

در کنار مزایای بی شماری که این نوع هودها دارند معایب آن را نیز برای شما برخواهیم شمرد.

هود شومینه ای خوب

ممکن است فیلترها در این نوع هود زودتر خراب شوند

از آنجا که فیلترهای هود شومینه ای برخلاف هود مورب دارای محافظ نیستند احتمال خرابی و دفرمه شدن آنها در اثر شعله گاز وجود دارد. بنابراین ممکن است زودتر نیاز به تعویض داشته باشند.

فیلترهای هود شومینه ای زودتر چربی می گیرد

فیلترهای هود شومینه ای بیشتر در معرض دید است و همین عامل باعث شده است که در معرض دید باشند و همچنین فاقد محافظ هستند و این عامل سبب چربی گرفتن آن ها خواهد شد.

هود مورب چیست ؟

هود مورب که به آن هود شیب دار نیز گفته می‌شود یکی از هودهایی است که بسیار مدرن و زیبا طراحی شده است و با زاویه 45 درجه در بالای اجاق نصب می گردد. این نوع هود در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود و از لحاظ کارایی تفاوت چندانی با هودهای شومینه ای و مخفی ندارند. تهویه در این نوع هود نیز به بهترین نحو انجام می‌شود و دلیل آن قابلیت باز کردن درب آن در زمان استفاده است. وجود جک‌های برقی باعث می شود درب این محصول به راحتی باز و بسته شود.

هود شومینه ای بهتر است یا مورب6

مزایای هود مورب

حال برخی از مزایای هود مورب را برای راهنمایی شما در رابطه با اینکه هود شومینه ای بهتر است یا مورب برمی شماریم.

زیبایی ظاهری هود مورب

هودهای مورب از زیباترین هودهای موجود در بازار می باشند که تنوع زیادی در رنگ و طرح دارند. از آنجایی که این نوع هودها دارای ظاهری مدرن تر نسبت به هودهای شومینه ای هستند برای آشپزخانه هایی با دکوراسیون مدرن بسیار مناسب می‌باشند. امروزه بسیاری از افراد این نوع هود را برای تجهیز آشپزخانه خود انتخاب می کنند.

فیلتر هود مورب در ارتباط مستقیم با حرارت نیست

فیلتر تعبیه شده در هود مورب در تماس مستقیم با حرارت نیست، بنابراین کمتر احتمال دارد که تغییر شکل دهد و یا آب شود.
فیلتر هود مورب چون در پشت درب قرار دارد، کمتر کثیف می‌شود و در صورت کثیف شدن نیز قابل مشاهده نیست.

معایب هود مورب

علاوه بر مزایای ذکر شده هود مورب دارای معایبی نیز می باشد که آن ها را برای شما خواهیم شمرد.

بدنه هود مورب در معرض آلودگی قرار دارد

به دلیل شکل ظاهری که این هود دارد بیشتر در معرض آلودگی و چربی گرفتن قرار می گیرد و نیاز به تمیز کردن بیشتری دارد.

قدرت مکش کمتر هود مورب نسبت به هود شومینه ای

هود مورب به دلیل زاویه 45 ای که دارد، از قدرت مکش کمتری نسبت به هود های شومینه ای برخوردار است.

قیمت بالاتر هود مورب

به دلیل استفاده از تکنولوژی روز دنیا قاعدتاً قیمت هود مورب نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است.

عدم دسترسی آسان به پنل تنظیمات

به دلیل قرارگیری پنل تنظیمات در بالای این هودها برای استفاده از آن ها بهتر است از ریموت کنترل استفاده شود زیرا کاربری ساده تری دارد.

پاسخ به پرسش هود شومینه ای بهتر است یا مورب ؟

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با هودهای مورب و هودهای شومینه ای به شما عزیزان دادیم می توان در پاسخ به پرسش شما عرض کرد که برای انتخاب این هودها باید سلیقه شخصی خود را دخیل کنید و با توجه به سبک آشپزخانه خود محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید. ما در فروشگاه اینترنتی خود با نام  هود سینک گاز به آدرس اینترنتی hoodsinkgaz.com ارائه هر دو نوع این هودهای آشپزخانه را در برندهای مطرح ایرانی برعهده داریم و برای رفاه حال مشتریان عزیز با بیشترین میزان تخفیف آن ها را ارائه می‌دهیم.

اگر بخواهم نظر شخصی خود را در رابطه با اینکه هود شومینه ای بهتر است یا هود مورب خدمتتان عرض کنم باید بگویم هود مورب دارای قابلیت های مدرن تر و پیشرفته تری دارد و ظاهری شیک تر به آشپزخانه شما می دهد. در صورتی که برای دکوراسیون آشپزخانه خود از سبک کلاسیک استفاده کرده اید می توانید هود شومینه ای را در نظر بگیرید.

هود شومینه ای بهتر است یا مورب-4

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم پرسش شما را در رابطه با اینکه هود شومینه ای بهتر است یا مورب پاسخ دهیم. به همین دلیل برای انتخاب هود آشپزخانه مناسب اطلاعات بیشتری در اختیار دارید. علاوه بر هود آشپزخانه مورب و شومینه ای نوع دیگری از هود با عناون هود مخفی نیز در بازار موجود است که می‌توانید از آن برای استفاده در آشپزخانه خود استفاده نمایید.

هودهای زیرکابینتی نیز نوع قدیمی‌تر این خانواده می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع هودهای آشپزخانه و خرید محصول می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه