بوبین اجاق گاز چیست

بوبین اجاق گاز چیست

بوبین اجاق گاز چیست؟ در این مقاله قصد داریم به توضیح این قطعه ضروری در اجاق گازهای رومیزی و سایر اجاق های موجود در بازار بپردازیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ایمنی در حین استفاده از لوازن گازسوز از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است. زیرا غفلت در ایمنی و استاندارد فعالیت لوازم گازسوز می‌تواند باعث بروز حوادث غیرقابل جبران شود. برای اینکه بتوانید با این کارایی بوبین اجاق گاز آشنا شوید با ما همراه باشید.

پاسخ به پرسش بوبین اجاق گاز چیست؟

بوبین یک قطعه متصل به ترموکوپل اجاق گاز می باشد که با دریافت پیام حرارتی از ترموکوپل باعث قطع یا وصل جریان گاز خواهد شد. حتما برای شما نیز پیش آمده است که به هر دلیلی مثل وزیدن باد یا نوسانات گاز شهری شعله اجاق شما خاموش شود.

در صورتی که از این قطعه در مکانیزم ساخت اجاق گاز استفاده نشده باشد با خاموش شدن شعله، جریان گاز قطع نمی‌شود و به همین دلیل گاز در فضا پخش شده و ممکن است باعث بروز بسیاری از مشکلات مثل گاز گرفتگی و آتش سوزی شود. با این توصیف اهمیت استفاده از بوبین در اجاق گاز رومیزی بر کسی پوشیده نخواهد بود.

بوبین اجاق گاز کجاست

بوبین که به آن Gas Manage Valve نیز می‌گویند، یک قطعه فلزی به همراه سیم پیچ فنری شکل می باشد که دقیقا به ترموکوپل اجاق گاز متصل می‌باشد. از این قطعه در اجاق گازهای مبله و رومیزی که تمامی استانداردهای ساخت را رعایت می کنند استفاده می شود. استفاده از این قطعه بسیار ضروری و کاربردی است که برای امنیت بیشتر در حین استفاده در این محصولات بکار برده می شود و حتی در فرهای گازی نیز کاربرد دارد.

بوبین اجاق گاز کجاست

قیمت بوبین اجاق گاز

برای تعویض و تعمیر بوبین اجاق گاز حتما از تکنسین های حرفه ای کمک بگیرید. زیرا نحوه تعویض بوبین اجاق گاز بسیار تخصصی است و باید توسط افرادی که در این حرفه فعالیت می کنند انجام شود. حال که پاسخ پرسش خود را که بوبین اجاق گاز چیست را دریافت کردید ممکن است بخواهید بدانید که قیمت بوبین اجاق گاز چقدر است؟

باید بگوییم که بسته به اینکه چه نوع بوبینی برای اجاق گاز شما مناسب است و آیا ترموکوپل استفاده شده در اجاق رومیزی شما ایرانی یا ایتالیایی است در قیمت نهایی این قطعه تاثیر دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با نمایندگی های نصب و تعمیر گاز رومیزی خود تماس حاصل نمایید.

بوبین اجاق گاز رومیزی چیست

از کجا بفهمیم بوبین اجاق گاز رومیزی خراب است؟

وقتی اجاق گاز را روشن میکنیم، پس از رها کردن ولوم آن باید اجاق گاز رومیزی روشن بماند اما اگر خاموش شد ممکن است مشکل از بوبین باشد. اینکه دقیقا مشکل خاموش شدن شعله چیست باید توسط تکنسین بررسی شود. مشکل می تواند مربوط به ترموکوپل نیز باشد. به همین دلیل تشخیص آن بسیار حائز اهمیت است.

نکته قابل ذکر و مهم اینکه تمامی اجاق گازهای استاندارد در دنیا دارای ترموکوپل و به دنبال آن بوبین هستند و از خرید اجاق های فاقد این اجزا باید جدا خودداری نمود. زیرا این اجاق ها بسیار خطرناک و دردسرساز هستند که هیچ نشان استانداردی نخواند داشت.

اجاق گازهای باکیفیت ایرانی که تمامی استانداردهای ساخت در آن ها رعایت شده است در ادامه به شما معرفی خواهند شد:

اجاق گازهای رومیزی اخوان

گازهای رومیزی کن

گازهای رومیزی آلتون

گازهای رومیزی میکس پلاس

 گازهای رومیزی استیل البرز

امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشد و شما با بوبین اجاق گاز آشنا و از اهمیت آن مطلع شده باشید. برای خرید گاز رومیزی  استاندارد با فروشگاه اینترنتی ما با نام هود سینک گاز  www.hoodsinkgaz.com در ارتباط باشید. یا با تماس با شماره تلفن های درج شده در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

 

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه