نکاتی درباره نظافت گاز شیشه ای_گاز شیشه ای را چگونه تمیز کنیم؟

روش های تمیز کردن گاز شیشه ای

اجاق گاز شیشه ای زیبایی آشپزخانه یا زحمت آشپز ؟

امروزه با پیشرفت در صنعت و ساخت انواع محصولات آشپزخانه گاز های صفحه ای شیشه ای همواره طرفداران زیادی پیدا کرده اند.این نوع گاز ها از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و شیک هستند و علاوه بر کارایی مشابه با مدل های دیگر گاز رومیزی باعث شکیل تر شدن دکور آشپزخانه نیز می شوند.به همین دلایل افراد زیادی تمایل به خرید گاز شیشه ای دارند.اما اولین سوالی که برای خریداران و خانم های خانه دار پیش میاد اینه که نظافت این نوع اجاق گاز سخت تر از مدل های استیل هستش یا راحت تر؟

در پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که مواد مصرفی در پخت و پز وعده های غذایی یکی میباشند تنها تفاوت میان جنس صفحه اجاق گاز ها هستش.حال نوبت آن رسیده تا جنس صفحه های گاز استیل و گاز شیشه ای را مقایسه کنیم.

اجاق گاز صفحه ای استیل

همانطور که از نام این محصول پیدا هستش جنس صفحه این محصول از استیل ساخته شده و نسبت به شیشه سخت تر و مات تر میباشد.اما این موضوع در دیرتر لک شدن سطح این گاز میشود؟آیا این نوع گاز مقاومت بیشتری در برابر آلوده شدن دارد؟
پاسخ این سوال ها بله است.

گاز رومیزی شیشه ای

با توجه به جنس صفحه شیشه ای این نوع گاز باید به صورت پیش فرض به این فکر کنیم که اگر یک انگشت با سطح شیشه برخورد کند باعث لک شدن آن سطح می شود.
تا حدودی این باور غلط است چرا که جنس شیشه استفاده شده در محصولات آشپزخانه ای مانند هود و گاز با شیشه های معمولی متفاوت است.در محصولات آشپزخانه ای که دارای استاندارد های بین المللی هستند از شیشه سکوریت نشکن و مقاوم در برابر حرارت استفاده میشود.

با توجه به تمامی موضوعی که تا الان مورد بررسی قرار گرفت باید به این نکته اشاره کنیم که تفاوت زیادی ما بین کثیف شدن گاز شیشه ای و گاز استیل نمیباشد بلکه تفاوت اصلی در بین ابزار و لوازم نظافت این دو نوع محصول میباشد.

لوازم مورد نیاز برای نظافت گاز شیشه ای

لوازم مورد نیاز برای نظافت گاز شیشه ای

بهتر است قبل از اینکه لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای را دقیقا نام ببریم به یک مقایسه دیگر درباره جنس صفجه استیل و شیشه بپردازیم.

درست است که شیشه استفاده شده در اجاق گاز ها از جنس سکوریت نشکن و مفاوم در برابر حرارت است منتها باید دقت کنیم که شیشه از استیل ضد خش بسیار ظریف تر میباشد.پس بهتر است که در هنگام نظافت این نوع گاز ها ابزار ظریف تری نیز نسبت به اجاق استیل انتخاب کنیم.

خب حال به معرفی برخی از لوازمی که میتوانند برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای مناسب باشد میپردازیم.سعی شده تا لوازم پیشنهاد شده خیلی خاص نبوده باشد و به راحتی در خانه های شما عزیزان پیدا شود.

  1. ابر اسفنجی
  2. پارچه ای لطیف یا بدون پُرز
  3. سرکه سفید
  4. تمیز کننده چند منظوره

از تمامی مواد و لوازم بالا میتوانیم برای تمیز کردن گاز شیشه ای خود استفاده کنیم.بستگی به دسترسی ما به این لوازم دارد.

ابر اسفنجی یا پارچه بدون پرز هردو عملکردی یکسان دارند.به این دلیل به این دو مورد اشاره شد که باعث خط افتادن روی سطح شیشه ای گاز نمیشوند.

سرکه سفید و تمیز کننده چند منظوره هم به علت خاصیتی که باعث از بین بردن آنزیم های روغنی و آلودگی های سطحی دارند پیشنهاد شده است.

همواره باید به این موضوع اشاره کرد که تفاوت چندانی از لحاظ آلوده شدن و کثیف شدن میان گاز شیشه ای و گاز استیل وجود ندارد.بیشتر تفاوت میان جنس صفحه ی محصولات میباشد.در انتهای این مطلب به این نتیجه میرسیم که اجاق گاز ها به خاطر فعالیت بالایی که در طول شبانه روز دارند در معرض آلودگی و لکه ها قرار میگیرند و دست کم روزی یک بار باید تمیز شوند حال گاز صفحه ای ما استیل باشد یا شیشه ای.

نظافت آسان گاز شیشه ای

امیدوارم این مطلب مفید واقع شده باشد.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه